اهداف
تبهای اولیه
-۱تلاش برای بهره مند شدن روستاییان از منابع آب سطحی استان - جهت گیری شرکت به سمت طراحی و اجرای بیش از پیش مجتمع های آبرسانی روستایی
-۲ پایش کمی و کیفی منابع تامین آب روستایی استان
-۳ اولویت بخشی به مدیریت تقاضا (مصرف) نسبت به مدیریت عرضه (تولید)
-۴ ارتقاء مستمر کیفیت ارائه خدمات آب و فاضلاب به مردم (سامانه مرکز ارتباطات مردمی)
-۵ گسترش فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی و به کار گیری فن آوری پیشرفته با ملاحظات زیست محیطی به منظور تحقق اهداف توسعه پایدار با همکاری مراکز دانشگاهی
-۶ بهره گیری از فن آوری اطلاعات IT در توسعه مدیریت
-۷ استقرار نظام های مدیریت کیفیت با هدف تسهیل در ارائه خدمات و جلب رضایت بیشتر مشترکین
-۸اهتمام جدی به تجهیز و نگهداری پروژه های آبرسانی اجرا شده قبلی
-۹ فرهنگ سازی و افزایش آگاهی و حساسیت های عمومی و هم چنین جلب حمایت بیشتر مسئولان استان به مقوله آب و فاضلاب روستایی
-۱۰افزایش بهره وری نیروی کار از طریق ارتقاء دانش فنی و تخصصی و اعمال سامانه های انگیزشی
-۱۱ بهره گیری از کلیه شیوه های آموزش همگانی (از جمله رسانه های گروهی و ارتباط جمعی) بمنظور ارتقاء سطح آگاهی و حساسیت های عمومی مرتبط با موضوع آب و فاضلاب روستایی
-۱۲ استقرار نظام تعمیرات پیشگیرانه PM با هدف کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و افزایش طول عمر تاسیسات
-۱۳ تلاش در جهت کاهش تصدی گری دولت و حرکت در راستای برون سپاری فعالیت ها
-۱۴ توجه و اهتمام ویژه در امر کنترل کیفی آب شرب تحویلی به مشترکین از طریق گسترش همه جانبه سامانه های مربوطه و کسب جایگاه مطلوب کشوری در این بخش
-۱۵ تسریع در تامین اعتبار مناسب و اجرای طرح های فاضلاب با هدف جبران عقب ماندگی های این بخش
-۱۶ استقرار سامانه فراگیر اندازه گیری آب تولیدی در سطح استان